ul. Sadowa 6a, 95-100 Zgierz
Naczelnik Wydziału Aleksandra Wasiak
Zastępca Naczelnika Małgorzata Komońska
Kadry: tel. (42) 288 81 33, (42) 288 81 34; e-mail: powiat_kadry@powiat.zgierz.pl;
Sprawy administracyjno-gospodarcze: tel. (42) 288 81 55; tel. (42) 288 81 32; tel. (42) 288 81 51;
Informatycy: tel. (42) 288 81 41; tel. (42) 288 81 42; tel. (42) 288 84 01;
Sekretariat: tel. (42) 288 81 30;
Do podstawowych zadań wydziału należy:
- opracowywanie projektów Regulaminu, Regulaminu pracy i innych regulaminów z zakresu właściwości wydziału oraz kontrola ich realizacji;
- opracowywanie i uzgadnianie projektów aktów prawnych Rady, Zarządu i Starosty z zakresu działania wydziału;
- współdziałanie w przygotowywaniu materiałów niezbędnych do pracy Rady i jej komisji, w porozumieniu z Biurem Rady;
- obsługa posiedzeń Zarządu oraz przekazywanie materiałów do Biura Rady, prowadzenie rejestru uchwał Zarządu Powiatu;
- prowadzenie sekretariatu Starosty i Członków Zarządu oraz Wicestarosty i Sekretarza;
- prowadzenie obsługi kancelarii podawczych Starostwa;
- koordynowanie spraw związanych z rozpatrywaniem skarg, wniosków i petycji, w tym prowadzenie rejestru skarg i wniosków rozpatrywanych przez Starostę:
- załatwianych bezpośrednio,
- przekazywanych do załatwienia według właściwości,oraz rejestru petycji;
- koordynowanie spraw dotyczących prowadzenia Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa we współpracy z Biurem Informatyki i Bezpieczeństwa Informacji, udostępniania informacji publicznej oraz ponownego przetwarzania informacji sektora publicznego;
- prowadzenie rejestru kontroli zewnętrznych przeprowadzanych w Starostwie;
- prowadzenie spraw dotyczących zamawiania usług i kontroli realizacji umów w zakresie usług pocztowych dla potrzeb Starostwa;
- prowadzenie archiwum zakładowego oraz zasobów archiwalnych Starostwa;
- dysponowanie służbowymi samochodami osobowymi i rozliczanie kart drogowych pojazdów;
- w zakresie spraw kadrowych:
- prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników Starostwa,
- ogłaszanie naborów na wolne stanowiska urzędnicze, przeprowadzanie służby przygotowawczej oraz egzaminów na stanowiska urzędnicze,
- prowadzenie zbioru upoważnień i pełnomocnictw wydawanych przez Starostę,
- prowadzenie spraw socjalnych pracowników Starostwa,
- współdziałanie z Powiatowym Urzędem Pracy w Zgierzu w zakresie organizowania aktywnych form przeciwdziałania bezrobociu,
- dokonywanie zgłoszeń do ubezpieczeń społecznych oraz zmian ewidencyjnych w powyższym zakresie i wyrejestrowywanie,
- koordynowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników,
- koordynowanie realizacji procedury dokonywania okresowych ocen pracowników na stanowiskach urzędniczych,
- prowadzenie spraw dotyczących oświadczeń majątkowych i informacji składanych Staroście, przygotowywania informacji i analiz kadrowych oraz sprawozdawczości statystycznej w powyższym zakresie;
- w zakresie spraw obywatelskich:
- przygotowywanie decyzji administracyjnych dotyczących uczniowskich klubów sportowych oraz stowarzyszeń kultury fizycznej nie prowadzących działalności gospodarczej;
- przygotowywanie pozwoleń na sprowadzanie zwłok i szczątków z zagranicy;
- wykonywanie zadań z zakresu sprawowania nadzoru nad działalnością stowarzyszeń innych niż stowarzyszenia samorządu terytorialnego, stowarzyszeń kultury fizycznej, związków sportowych oraz fundacji;
- realizowanie zadań z zakresu działalności pożytku publicznego i współpracy z organizacjami pozarządowymi, a w szczególności:
- prowadzenie konsultacji, udzielanie informacji oraz pomoc w pozyskiwaniu środków finansowych, utrzymywanie bieżących kontaktów z organizacjami,
- prowadzenie wykazu organizacji pozarządowych prowadzących działalność pożytku publicznego na terenie Powiatu Zgierskiego, w tym gromadzenia i rozpowszechniania informacji istotnych dla działalności tych podmiotów,
- przyjmowanie wniosków, inicjatyw i ankiet,
- obsługa administracyjna otwartych konkursów ofert na realizację zadań publicznych w zakresie priorytetów realizowanych przez Wydział, określonych w rocznym programie współpracy z organizacjami pozarządowymi,
- prowadzenie nadzoru i kontroli merytorycznej w zakresie realizacji zleconych zadań publicznych w zakresie priorytetów określonych w rocznym programie współpracy,
- obsługa administracyjna w zakresie otwartych konkursów ofert w zakresie nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego i edukacji prawnej,
- obsługa administracyjna złożonych przez organizacje pozarządowe ofert z własnej inicjatywy z pominięciem procedury konkursowej na realizację zadań publicznych,
- przygotowanie projektu programu współpracy Powiatu Zgierskiego z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego,
- sporządzanie sprawozdań z programu współpracy z organizacjami pozarządowymi;
- prowadzenie spraw związanych z ustaleniem rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie Powiatu;
- wykonywanie zadań z zakresu ochrony i promocji zdrowia oraz współpraca w powyższym zakresie z instytucjami i podmiotami działalności leczniczej;
- współpraca w zakresie udzielania pomocy repatriantom;
- prowadzenie postępowania administracyjnego związanego z ewidencją i przechowywaniem rzeczy znalezionych;
- wykonywanie zadań powiatu i Starosty wynikających z ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej;
- w zakresie spraw administracyjno-gospodarczych:
- administrowanie nieruchomościami Powiatu zarządzanymi przez Starostwo, w tym:
- zapewnienie ciągłości dostaw energii elektrycznej, gazu, wody i odbioru nieczystości oraz prowadzenie spraw związanych z naliczaniem opłat za dzierżawę, najem i media oraz współpraca w powyższym zakresie z Wydziałem Finansowym,
- prowadzenie spraw w zakresie monitorowania budynków oraz zabezpieczenie mienia Starostwa,
- zlecenie kontroli technicznych oraz okresowych przeglądów budynków i urządzeń stanowiących ich wyposażenie,
- obsługa techniczno-gospodarcza nieruchomości Powiatu Zgierskiego zarządzanych przez Starostwo,
- zapewnienie bezpieczeństwa przeciwpożarowego obiektów Starostwa,
- nadzór nad utrzymaniem porządku i czystości w siedzibach Starostwa,
- prowadzenie i koordynowanie spraw w zakresie ubezpieczenia mienia Powiatu oraz dróg powiatowych oraz współpraca w powyższym zakresie z brokerem i ubezpieczycielami,
- prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem składnikami rzeczowymi majątku ruchomego Starostwa, w tym:
- przyjmowanie, przekazywanie, sprzedaż i likwidacja mienia,
- prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia Starostwa,
- przygotowywanie i przeprowadzanie czynności inwentaryzacyjnych w Starostwie,
- dokonywanie zaopatrzenia i zlecanie usług, a w szczególności napraw urządzeń biurowych i konserwacji wyposażenia dla potrzeb gospodarczych Starostwa,
- gospodarowanie pomieszczeniami biurowymi i gospodarczymi oraz boksami garażowymi znajdującymi się na terenie posesji Starostwa,
- przygotowywanie sal konferencyjnych i ich wyposażenia zgodnie z bieżącym zapotrzebowaniem (sesje, spotkania, szkolenia, uroczystości świąteczne itp.) w ramach kompetencji Wydziału
- realizacja spraw związanych z zamawianiem pieczątek, pieczęci urzędowych i ich likwidacja,
- prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem magazynu artykułów biurowych i materiałów eksploatacyjnych,
- prenumerowanie prasy, czasopism i innych wydawnictw informacyjnych zgłoszonych przez kierowników komórek,
- zapewnienie informacji wizualnej dla klientów (tablice informacyjne, tabliczki na drzwiach, identyfikatory itp.),
- prowadzenie i koordynowanie spraw związanych z zakupem i dostawą służbowych telefonów komórkowych, tabletów i usług mobilnego dostępu do Internetu;
- realizacja bieżących remontów w budynkach Starostwa.