Wnoszenie skarg i wniosków w Starostwie Powiatowym w Zgierzu
Zasady postępowania z wniesionymi skargami i wnioskami określają:
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572),
- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5 poz.46),
- uchwała nr 2/4/24 Zarządu Powiatu Zgierskiego z dnia 11 stycznia 2024 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Zgierzu ze zmianam.
Rozpatrzenie skargi należy do:
- Rady Powiatu - jeżeli dotyczy zadań lub działalności Zarządu Powiatu oraz Starosty, a także kierowników powiatowych służb, inspekcji i straży oraz jednostek organizacyjnych Powiatu, o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej;
- Starosty - jeżeli dotyczy zadań lub działalności pracowników Starostwa.
Starosta, Wicestarosta i Członkowie Zarządu Powiatu Zgierskiego przyjmują klientów w sprawach skarg i wniosków, w każdy wtorek w godzinach 8:00 - 17:00. Jeżeli wtorek jest dniem wolnym od pracy, dniem przyjęć jest następny dzień pracy. Sekretarz Powiatu oraz naczelnicy wydziałów przyjmują klientów w sprawach skarg i wniosków każdego dnia pracy urzędu.
W razie zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie, przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie.