ul. Sadowa 6a, 95-100 Zgierz
Kierownik Biura: Adrian Oszajca
Informatycy: tel. (42) 288 81 41; tel. (42) 288 81 42; tel. (42) 288 84 01;
Do podstawowych zadań wydziału należy:
-
zapewnienie poufności, integralności i dostępności informacji oraz adekwatnej i skutecznej ochrony systemów sieci teleinformatycznych poprzez proponowanie i implementowanie rozwiązań formalnych i organizacyjnych, przyczyniających się do spełnienia wymogów prawnych oraz realizacji zapisów procedur wewnętrznych dla Systemów Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji;
- współpraca z Pełnomocnikiem ds. Ochrony Informacji Niejawnych oraz Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w zakresie ochrony systemów i sieci teleinformatycznych, w celu zapewnienia bezpieczeństwa gromadzonych i przetwarzanych danych oraz zarządzania systemami dziedzinowymi w urzędzie;
-
prowadzenie ewidencji incydentów w obszarze cyberbezpieczeństwa i obsługa incydentów we współpracy z CERT NASK;
-
opracowywanie koncepcji i strategii rozwoju systemów teleinformatycznych Starostwa;
-
administrowanie systemami informatycznymi i teleinformatycznymi w Starostwie oraz zarządzanie infrastrukturą techniczną, w szczególności:
-
zarządzanie urządzeniami służącymi do komunikacji w sieci LAN, urządzeniami zapewniającymi bezpieczeństwo sieciowe oraz sprzętem komputerowym w tym urządzeniami peryferyjnymi,
- zarządzanie infrastrukturą telefoniczną opartą na telefonii IP, w tym połączeniami telefonicznymi wychodzącymi i przychodzącymi do Starostwa,
-
ewidencja i zarządzanie kontami dostępowymi użytkowników do systemów operacyjnych, zarządzanie kontami pocztowymi pracowników oraz dostępem do sieci Internet,
-
zarządzanie systemem do obiegu dokumentów PROTON i jego nadzorowanie,
-
administrowanie i nadzorowanie strony www Powiatu, Biuletynu Informacji Publicznej oraz Bazy Aktów Własnych, w tym aktualizacja informacji na stronach www Powiatu, przy współpracy z komórkami organizacyjnymi Starostwa,
-
zarządzanie oprogramowaniem antywirusowym,
- dokonywanie zakupów sprzętu i oprogramowania komputerowego, oraz systemów dziedzinowych w porozumieniu z komórkami organizacyjnymi oraz ich serwisowanie;
- kontrola legalności i prowadzenie ewidencji programów informatycznych;
- udzielanie instruktażu, pomocy doraźnej oraz prowadzenie szkoleń dla pracowników Starostwa z zakresu obsługi sprzętu teleinformatycznego, oprogramowania, innych aplikacji biurowych oraz cyberbezpieczeństwa;
- realizacja innych zadań wynikających z odrębnych przepisów w tym procedur wewnętrznych.