Wychodząc naprzeciw ochronie interesów konsumentów publikujemy informacje Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Łodzi na temat programu nieodpłatnej pomocy prawnej oraz pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
Procedura pozasądowego rozwiązywania sporu konsumenckiego między konsumentem a przedsiębiorcą ma na celu doprowadzenie do polubownego zakończenia sporu. Praktyka pokazuje, iż jest to działanie niezwykle skuteczne, które wspiera dochodzenie praw konsumenckich.
Podstawą wszczęcia postępowania jest złożenie wniosku po wyczerpaniu drogi reklamacyjnej (tj. zakończony proces reklamacyjny z odpowiedzią negatywną). Wniosek ten należy wnieść do właściwego terenowo Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej, na terenie którego prowadzi działalność przedsiębiorca.
Przywołany wniosek jako druk do pobrania znajduje się na stronie internetowej właściwego terenowo Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej, w przypadku Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Łodzi – www.wiih.lodz.pl w zakładce ochrona konsumenta > pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich > wniosek o wszczęcie procedury pozasądowego rozwiązania sporu.
Zachęcamy konsumentów i przedsiębiorców do skorzystania tej drogi, w celu ochrony ich praw.