Geodeta i Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Nieruchomości

Adres:

  • 95-100 Zgierz, ul. Długa 49

Naczelnik Wydziału:

  • Leszek Arkuszyński
  • tel.: (42) 2888 363
  • pokój: 301

Kontakt:

  • tel.: (42) 2888 360
  • fax: (42) 719 02 63
  • ewidencja gruntów (42) 2888 368
  • mapy d/c lokalizacji (42) 2888 390
  • kontrola robót geodezyjnych (42) 2888 387
  • wyłączenia gruntów z produkcji rolniczej, odszkodowania (42) 2888 374
  • ZUDP (42) 2888 383

Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej

  • Geodeta Powiatowy Krystyna Kłosińska
  • tel.: (42) 2888 382
  • pokój: 205

Do podstawowych zadań Geodety i wydziału należy:

z zakresu ewidencji gruntów, budynków i lokali:

  • wykonywanie zadań powiatowej służby geodezyjnej i kartograficznej, a w szczególności:
    a) prowadzenie ewidencji gruntów i budynków oraz gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
    b) zapewnienie uprawnionym podmiotom nieodpłatnego, bezpośredniego dostępu do bazy danych ewidencji gruntów i budynków,
    c) prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
    d) zakładanie osnów szczegółowych,
    e) zakładanie i aktualizacja mapy zasadniczej,
    f) przeprowadzenie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości,
    g) prowadzenie powiatowych baz danych krajowego systemu informacji o terenie,
    h) koordynowanie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
    i) ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych,
    j) organizowanie i finansowanie prac geodezyjnych i kartograficznych,
  • prowadzenie scaleń i wymian gruntów,

z zakresu gospodarowanie nieruchomościami powiatu i Skarbu Państwa:

  • gospodarowanie nieruchomościami Powiatu i Skarbu Państwa, a w szczególności:
    a) tworzenie i aktualizacja powiatowego zasobu nieruchomości oraz zasobu nieruchomości Skarbu Państwa,
    b) gospodarowanie zasobami nieruchomości (sprzedaż, zamiana, darowizna, najem, dzierżawa, użyczenie, ograniczone prawa rzeczowe),
    c) kontrola nad administrowaniem i sposobem gospodarowania lokalami użytkowymi oraz częściami nieruchomości oddanymi w posiadanie zależne w obiektach zarządzanych przez powiatowe jednostki organizacyjne lub jednostki organizacyjne Skarbu Państwa,
    d) prowadzenie rejestrów nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu oddanych w trwały zarząd i użytkowanie wieczyste,
    e) sporządzanie deklaracji podatku od nieruchomości i podatku rolnego,
    f) naliczanie i aktualizacja opłat z tytułu trwałego zarządu i użytkowania wieczystego,
    g) prowadzenie postępowań wywłaszczeniowych i postępowań zezwalających na czasowe zajęcie nieruchomości, przeprowadzanie przewodów i urządzeń służących do przesyłania płynów, pary, gazów, energii elektrycznej, prowadzenie działalności wydobywczej,
    h) ustalanie odszkodowań za nieruchomości zajęte, przejęte lub nabyte pod drogi publiczne,
    i) podejmowanie czynności związanych z regulacją stanów prawnych nieruchomości Powiatu i Skarbu Państwa,
    j) prowadzenie spraw sądowych dotyczących nieruchomości Powiatu i Skarbu Państwa,
    k) prowadzenie spraw z zakresu podziałów nieruchomości (przygotowywanie wstępnych projektów podziału, opiniowanie podziałów dokonywanych z urzędu),
  • realizacja zadań w zakresie ochrony gruntów rolnych, w tym:
    a) określanie warunków wyłączania gruntów rolnych z produkcji rolniczej,
    b) ustalanie opłat rocznych za wyłączenie gruntów z produkcji rolniczej,
    c) prowadzenie postępowań kontrolnych w zakresie wyłączania gruntów z produkcji rolniczej,
  • przyznawanie na własność działek siedliskowych i gruntów oddanych do dożywotniego użytkowania,
  • wykonywanie zadań z zakresu zagospodarowania wspólnot gruntowych:
    a) ustalanie, które grunty tworzą mienie wspólnoty lub mienie gromadzkie,
    b) ustalanie listy uprawnionych do udziału we wspólnocie,
  • współpraca z Wydziałem Inwestycji i Spraw Gospodarczych w zakresie nabywania nieruchomości pod pasy drogowe dróg publicznych i na potrzeby zarządzania drogami,
  • wykonywanie zadań z zakresu ujawniania w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości Skarbu Państwa oraz jednostek samorządu terytorialnego,
  • uzgadnianie projektów decyzji o warunkach zabudowy,
  • wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
  • wydawanie zaświadczeń będących tytułem do wpisania na rzecz Skarbu Państwa w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości przejętych w trybie dekretu z 6 września 1944 r. o przeprowadzeniu reformy rolnej,
  • realizacja innych zadań Powiatu wynikających z obowiązujących przepisów.

  Program do transformacji współrzędnych

 

Wydarzenia <   >