Geodeta i Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Nieruchomości

Adres:

  • 95-100 Zgierz, ul. Długa 49

Naczelnik Wydziału:

  • Leszek Arkuszyński
  • tel.: (42) 2888 363
  • pokój: 301

Kontakt:

  • tel.: (42) 2888 360
  • fax: (42) 719 02 63
  • ewidencja gruntów (42) 2888 368
  • mapy d/c lokalizacji (42) 2888 390
  • kontrola robót geodezyjnych (42) 2888 387
  • wyłączenia gruntów z produkcji rolniczej, odszkodowania (42) 2888 374
  • ZUDP (42) 2888 381


  • Geodeta Powiatowy Krystyna Kłosińska
  • tel.: (42) 2888 382
  • pokój: 205

Do podstawowych zadań Geodety i wydziału należy:

w zakresie Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej:

  • prowadzenie Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej,
  • udzielanie informacji o posiadanym zasobie geod-kartograf, sposobie jego wykorzystania
    i udostępniania,
  • przyjmowanie, ewidencjonowanie i koordynowanie zgłoszeń robót geodezyjnych
    i kartograficznych,
  • udostępnianie danych z zasobu geodezyjno-kartograficznego,
  • weryfikacja i przyjmowanie do zasobu operatów pomiarowych z wykonanych prac geodezyjnych i kartograficznych,
  • ewidencjonowanie, przetwarzanie i przechowywanie dokumentów przyjętych do zasobu,
    ich modernizacja i bieżąca aktualizacja
  • prowadzenie spraw związanych z ochroną znaków geodezyjnych,
  • tworzenie i udostępnianie baz danych szczegółowych osnów geodezyjnych,
  • modernizacja i bieżąca aktualizacja informacji statystycznych dotyczących
    zasobu geodezyjno-kartograficznego,
  • wyłączanie dokumentów z zasobu,
  • tworzenie i aktualizacja kopii zabezpieczających zasobu Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej,
  • koordynowanie dokumentacji projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
  • współpraca z upoważnionymi przedstawicielami właścicieli lub zarządców sieci  uzbrojenia terenu i dróg,
  • udostępnianie uzgodnionej dokumentacji projektowej osobom mającym w tym interes prawny, geodetom i projektantom,
  • ewidencjonowanie, przetwarzanie i przechowywanie dokumentów dotyczących        uzgodnionych projektów;

w zakresie ewidencji gruntów, budynków:

  • postępowania administracyjne dot. wpisów danych do operatu ewidencyjnego, postępowania
    o aktualizację rejestru ewidencyjnego, ujawnianie umów dzierżaw, połączenia działek ewidencyjnych oraz prowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów dla terenu powiatu zgierskiego,
  • wydawanie wypisów z ewidencji gruntów, budynków i lokali dla terenu powiatu zgierskiego,
  • sporządzanie oraz wydawanie wyrysów z mapy ewidencyjnej z terenu powiatu zgierskiego,
  • sporządzanie oraz wydawanie zaświadczeń z rejestru ewidencyjnego z terenu powiatu zgierskiego,
  • udzielanie informacji z zakresu ewidencji gruntów, budynków i lokali dla terenu powiatu zgierskiego,
  • prowadzenie rejestru cen i wartości nieruchomości dla powiatu zgierskiego oraz na jego podstawie udzielanie informacji rzeczoznawcom majątkowym sporządzającym operaty szacunkowe,
  • sporządzanie zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów, budynków i lokali
    z terenu powiatu zgierskiego,
  • wydawanie z bazy danych plików komputerowych sformatowanych zgodnie z obowiązującym standardem wymiany danych ewidencyjnych,
  • rejestrowanie: zgłoszeń budowy budynku, zawiadomień o zakończeniu budowy budynku, zgłoszeń rozbiórki budynku, zgłoszeń dotyczących zmiany sposobu użytkowania budynku
    lub jego części wraz z odpisami decyzji administracyjnych, pozwoleniu na użytkowanie budynku, drogi lub linii kolejowej, rozbiórce budynku, zmianie sposobu użytkowania gruntu, wpisie zabytku nieruchomego do rejestru zabytków;

 

w zakresie gospodarki nieruchomościami:

  • gospodarowanie nieruchomościami Powiatu i Skarbu Państwa, a w szczególności:
    a) tworzenie i aktualizacja powiatowego zasobu nieruchomości oraz zasobu nieruchomości Skarbu Państwa,
    b) gospodarowanie zasobami nieruchomości (sprzedaż, zamiana, darowizna, najem, dzierżawa, użyczenie, ograniczone prawa rzeczowe),
    c) kontrola nad administrowaniem i sposobem gospodarowania lokalami użytkowymi
    oraz częściami nieruchomości oddanymi w posiadanie zależne w obiektach zarządzanych
    przez powiatowe jednostki organizacyjne lub jednostki organizacyjne Skarbu Państwa,
    d) prowadzenie rejestrów nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu oddanych w trwały zarząd
    i użytkowanie wieczyste,
    e) sporządzanie deklaracji podatku od nieruchomości i podatku rolnego,
    f) naliczanie i aktualizacja opłat z tytułu trwałego zarządu i użytkowania wieczystego,
    g) prowadzenie postępowań wywłaszczeniowych i postępowań zezwalających na czasowe zajęcie nieruchomości, przeprowadzanie przewodów i urządzeń służących do przesyłania płynów, pary, gazów, energii elektrycznej, prowadzenie działalności wydobywczej,
    h) ; ustalanie odszkodowań za nieruchomości zajęte, przejęte lub nabyte pod drogi publiczne,
    i) podejmowanie czynności związanych z regulacją stanów prawnych nieruchomości Powiatu
    i Skarbu Państwa,
    j) prowadzenie spraw sądowych dotyczących nieruchomości Powiatu i Skarbu Państwa,
    k) prowadzenie spraw z zakresu podziałów nieruchomości (przygotowywanie wstępnych projektów podziału, opiniowanie podziałów dokonywanych z urzędu),
     
  • realizacja zadań w zakresie ochrony gruntów rolnych, w tym:
    a) określanie warunków wyłączania gruntów rolnych z produkcji rolniczej,
    b) ustalanie opłat rocznych za wyłączenie gruntów z produkcji rolniczej,
    c) prowadzenie postępowań kontrolnych w zakresie wyłączania gruntów z produkcji rolniczej,
  • przyznawanie na własność działek siedliskowych i gruntów oddanych do dożywotniego użytkowania,
  • wykonywanie zadań z zakresu zagospodarowania wspólnot gruntowych:
    a) ustalanie, które grunty tworzą mienie wspólnoty lub mienie gromadzkie,
    b) ustalanie listy uprawnionych do udziału we wspólnocie,
     
  • współpraca z Wydziałem Drogownictwa w zakresie nabywania nieruchomości pod pasy drogowe dróg publicznych i na potrzeby zarządzania drogami,
  • wykonywanie zadań z zakresu ujawniania w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości Skarbu Państwa oraz jednostek samorządu terytorialnego,
  • uzgadnianie projektów decyzji o warunkach zabudowy,
  • wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
  • wydawanie zaświadczeń będących tytułem do wpisania na rzecz Skarbu Państwa
    w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości przejętych w trybie dekretu
    z 6 września 1944 r. o przeprowadzeniu reformy rolnej,
  • realizacja innych zadań Powiatu wynikających z obowiązujących przepisów.

  Program do transformacji współrzędnych


      Druki do pobrania